Klantenservice - We helpen je graag - De Retourboer

Op deze pagina kun je de meest gestelde vragen en antwoorden vinden van De Retourboer. Heb je een vraag of klacht, we gaan je zo goed mogelijk helpen. Bekijk onderstaande eerder gestelde vragen en antwoorden en de contactmogelijkheden. Je suggesties horen we graag via het contactformulier of via [email protected].

Bekijk hieronder of je vraag op deze pagina staat met het bijbehorende antwoord.
Staat je vraag er niet tussen? Dan kun je een van onderstaande mogelijkheden gebruiken om contact op te nemen.

1. Stel je vraag via het contactformulier, we proberen zo snel mogelijk te reageren.
2. Stuur een e-mail naar [email protected].                                                                 
3. Whatsapp met het nummer 06-22690173 Wij zijn bereikbaar op de volgende tijden:
  • Maandag t/m vrijdag tussen 17:30 en 22:00 uur
  • Zaterdag tussen 12:30 en 18:00 uur
  • Zondags gesloten.

Let op: Tijdens feestdagen is de klantenservice beperkt bereikbaar.

Neem contact op
* Verplichte velden
Contactgegevens
  • Call
    Whatsapp 06-22690173
  • Bedrijf
    • kvk: 80598757
    • btw: NL861730483B01
  • Bankrekening
    NL39 RABO 0360 4415 56
Veelgestelde vragen
1 Bestelling en betaling

Bestellen bij De Retourboer doe je eenvoudig in enkele stappen:

1. Zoek je gewenste artikel en klik op de groene knop 'Bestel nu';
2. Je wordt nu doorgestuurd naar de winkelwagen. Hier kun je je bestelling afronden via 'Bestelling afronden' of verder winkelen;
3. Nadat je op 'Bestelling afronden' hebt geklikt kun je kiezen om in te loggen met je bestaande account, een account aan te maken of de bestelling te plaatsen zonder account. Om een bestelling zonder account te plaatsen klik je op 'Ga verder als gast';
4. Je komt nu bij de voortgang van je bestelling. Hier kun je het adres invoeren waar jouw bestelling naar verzonden moet worden. Een onderscheid tussen factuur- en verzendadres is mogelijk;
5. Door op 'Volgende stap' te klikken kun je de verzendmethode en gewenste betaalmethode selecteren;
6. Aan het einde kun je de bestelling controleren;
7. Klik op ‘Kopen’ en betaal je bestelling via de door jouw gekozen betaalmethode.
8. Je ontvangt een e-mail met de bevestiging als de betaling is gelukt en een 2e e-mail met je Track & Trace code.

Het kan na je betaling een paar minuten duren voor je een bevestigingsmail ontvangt. Controleer ook altijd je spambox. Indien je na het afronden van de bestelling na 10 minuten nog geen bevestigingsmail hebt gekregen, neem dan contact met ons op. 
 

Bij ons kan je veilig betalen met iDeal, creditcard en paypal. Alle betalingen worden in een beveiligde SSL certificaat omgeving behandeld, te herkennen aan https:// in de adresbalk, met het groene slotje. Is dit niet het geval neem dan alsjeblieft contact met ons op.

De Retourboer bezorgt gratis bij bestellingen ter waarde van € 40,- euro of meer. Bij het plaatsen van je bestelling in de winkelwagen en kassa staan de bezorgmethode en eventuele verzendkosten vermeld. 

 

Verzendkosten  

Bestelling < €40,00       tot 10kilo = € 6,95 verzendkosten
                                   tot 20kilo = € 13,95 verzendkosten

Bestelling > €40,00        = Gratis bezorging

 

De verzendkosten worden automatisch in de kassa berekend op basis van type product.

Bij een bestelling van meerdere artikelen hoef je slechts een keer verzendkosten te betalen, op basis van de waarde van de totale bestelling. Is je totale winkelmandje meer dan 40,- euro, dan betaal je geen verzendkosten. 
  

De getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
  

2 Bestelling wijzigen of annuleren

Een bestelling  wijzigen of annuleren nadat je hebt betaald is helaas niet mogelijk via de webshop of jouw account. Kijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is.

Kleinere artikelen (pakketformaat)
Deze artikelen kunnen we na je bestelling helaas niet meer annuleren, omdat ze meteen in het warehouse worden verwerkt om ze zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Je kunt deze bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen.


Retour sturen van je bestelling doe je door een retour aanvraag in te dienen via jouw account of via de Klantenservice pagina. Volg hier het stappenplan.
   

Enkele dagen (uiterlijk 14 dagen) nadat je het annuleringsverzoek hebt ingediend en we het artikel terug hebben ontvangen, storten wij het aankoopbedrag terug op de bankrekening of creditcardrekening waarmee je aankoop is betaald.  Eventuele gemaakte transportkosten zullen wel in rekening worden gebracht.
  
  

3 Levertijden

Bezorgdagen pakketbezorging

Besteld vóór 17:00u op

verzonden  Nederland

Maandag

Dinsdag

Dinsdag

Woensdag

Woensdag

Donderdag

Donderdag

Vrijdag

Vrijdag

Zaterdag

Zaterdag

Dinsdag

Zondag

Dinsdag

 

Je bestelling wordt verzonden door PostNL. Zodra je bestelling is verwerkt krijg je een e-mail met een Track & Trace code. Deze code kan je invoeren op de website van PostNL of in de PostNL App.

Als de dag waarop de zending zal worden geleverd bekend is, wordt deze dag getoond. Indien mogelijk zal ook worden aangegeven hoe laat de verzending zal worden bezorgd. 

Het kan voorkomen dat je Track & Trace code niet wordt herkend. Dit kan komen doordat PostNL de Track & Trace code nog niet heeft verwerkt. Je kunt de status van je bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen. Indien dezelfde melding 3 dagen na verzending nog steeds verschijnt en je hebt je bestelling nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op. 
  

Deze bezorgservice kunnen we je helaas niet bieden, een flinke korting daarentegen wel!

Pakketten
Pakketten worden zo snel mogelijk bij je bezorgd, op werkdagen besteld is volgende dag Verzonden. Op zaterdag wordt ook bezorgd, maar niet op zondag. Een PostNL bezorger komt maandag t/m vrijdag langs tussen 08:30 en 21:30 uur. Op zaterdag bezorgt PostNL pakketten tot 21.30 uur. Je kunt niet zelf kiezen voor een avondlevering of bezorgtijd.


Stuur ons een mail([email protected]) of het nog op voorraad komt of na besteld kan worden voor je.

 

4 Bezorging

PostNL bezorgt de pakketten en te volgen met track en trace.

Helaas leveren wij alleen in Nederland.

Je bestelling wordt bezorgd op het ingevoerde adres. Je bestelling laten bezorgen bij een afhaalpunt is helaas nog niet mogelijk.  
  

De bestelling van meerdere kleine artikelen die in 1 pakket passen worden samen bezorgd. 

Je ontvangt dan per levering een aparte e-mail met een eigen Track & Trace code.

5 Ruilen en retourneren

Binnen 14 dagen na ontvangst van je artikel heb je het recht om het artikel retour te sturen.

  • 1. Je artikel is niet naar wens of verwachting.
  • 2. Je artikel is binnen 14 dagen na ontvangst defect geraakt.
  • 3. Je hebt het verkeerde artikel ontvangen.


Retourvoorwaarden

  • 1. Bekijk het artikel zoals je in een winkel zou doen maar neem het niet in gebruik.
    • Voorbeeld 1: Bekijk een wasmachine maar draai geen was
    • Voorbeeld 2: Bekijk een laptop maar installeer geen programma's
       
  • 2. Het artikel dient in dezelfde staat retour gestuurd te worden als dat het is ontvangen, inclusief de meegeleverde (originele) verpakking. 
     
  • 3. Elk artikel wordt bij terugkomst door ons op dezelfde manier gecontroleerd als voordat het werd aangeboden, inclusief het maken van foto's. Dat betekent dat een aangegeven "kleine kras aan de zijkant rechts" op het artikel dat is geleverd uiteraard niet als extra schade wordt beschouwd en je het  volledige bedrag terug krijgt.
     
  • 4. Is er door bijvoorbeeld het in- en uitpakken toch een andere nieuwe schade opgetreden, bijvoorbeeld een extra "kleine kras aan de voorkant"? 
    • - Dan ontvang je 75% van het aankoopbedrag terug. 
    • - Is in het geval van een pakket de schade ontstaan door je vervoerder, dan kun je onder de voorwaarden van de vervoerder bij hen om restitutie verzoeken.
       

6 Garantie en reparatie

De artikelen op De Retourboer zijn nieuw en ongebruikt en behouden daarmee hun wettelijke fabrieksgarantie volgens de voorwaarden van de fabrikant. Kom je met de fabrikant niet tot een passende oplossing? Neem dan contact met ons op en we lossen het zo snel mogelijk voor je op! 

7 Contact opnemen

Bedrijfsnaam
Deretourboer
 

Bezoekadres 
Deretourboer.nl

Postadres zakelijk
3864MD
Nijkerkerveen
[email protected]


Retouradres (svp altijd vooraf contact opnemen voor uw retourlabel)
De retourboer
3864MD
Nijkerkerveen
[email protected]

E-mailadres: [email protected]of gebruik het contactformulier.

Telefoonnummer: whatsapp 06-22690173 Op maandag t/m vrijdag tussen 17:30 en 22:00 en op zaterdag & zondag tussen 12:30 en 18:00.

KvK-nummer: 80598757

BTW-nummer: NL861730483B01

8 Overige vragen

Je gegevens en privacy verdienen en hebben onze zorgvuldigheid en beveiliging. Onderaan deze pagina vind je een link naar onze Privacy Policy.

9 Wat zijn de product condities ?

Een A product is een nieuw product of een product van een restpartij en is dus geen retourproduct. Veel producten van Gusta en het speelgoed is bij ons nieuw. Het speelgoed wordt alleen verkocht als het echt veilig is. Dus geen ontbrekende onderdelen bij speelgoed waar een kleintje zich in kan verslikken of waardoor het product onveilig wordt. Schoon en veilig, daar staan wij voor.

Een B product is een retourproduct of restproduct in nieuwstaat. Het product is eigenlijk niet van nieuw te onderscheiden, maar is wel een retourproduct. Het product is door ons gecontroleerd en getest. Wij pakken het product daarna weer op een goede manier in zodat het veilig bij de klant aankomt. De verpakking is dus wel door ons geopend voor controle. 

Een C product is een retourproduct met lichte schade/gebruikerssporen. Het kan zijn dat het product gebruikerssporen bevat omdat de klant het getest heeft. Het product kan lichte schade bevatten aan zij-, achter- en/of onderkant. Ook bij deze producten kan de doos ontbreken of beschadigd zijn. Ook melden wij bij deze producten waar het de schade zit door middel van foto's en tekst. Heel veel huishoudelijke apparaten hebben bij ons een productieconditie C i.v.m. beschadigde verpakkingen. Het product is vaak als nieuw. 

 

Een D product is door ons gecontroleerd en getest.  Het product heeft groter zichtbare schade aan de voor-, zij-, boven- en/of onderkant. Ook bij deze producten kan de doos ontbreken of beschadigd zijn. Alle schades worden door middel van een foto's weergegeven op onze site. Daarnaast vermelden wij de schades in de tekst.

Dit zijn veel al producten die retour komen om de volgende redenen:

1 klant heeft het product niet aan genomen bij de deur.

2 klant heeft het verkeerde artikel besteld.

3 klant vond het artikel niet naar wens en heeft het terug gestuurd.

4 klant heeft teveel besteld of verkeerde artikel.

Ja zeker, doen deze producten functioneren gewoon goed. Bij binnen komst controleren wij de producten zorgvuldig en testen deze ook meteen, zodat u een goed werkend product toegestuurd krijg voor een mooie prijs.

* We delen je e-mailadres niet met andere partijen.
Vragen?
Neem contact op met onze klantenservice. We helpen je graag!
iDEAL PayPal Maestro
Mijn account
Je bent niet ingelogd. Log in om gebruik te maken van alle voordelen. Of maak nu een account aan.
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg
Zoeken
Search suggestions
Geen producten gevonden...
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »